donderdag 5 december 2013

Kerstsfeer


December is ingezet.
De laatste maand alweer van het jaar.
Heeft 2013 12 maanden ?
Werkelijk ??  Ik heb het gevoel dat ik pas gisteren de kerstboom naar de zolder verscheepte.
Ohhlala !  Wat gaat de tijd snel !! (en wat een klepper van een cliché)

't Is er momenteel nog niet aan te zien maar december staat voor vrieskou, nattigheid, sneeuw (?), donker,...
Voor mij is deze donkerste periode van het jaar dé gezelligste bij uitstek. (dat het dan ook best wel koud is moet ik er helaas bijnemen)
Absoluut, want geen enkel kaarsje of theelichtje straalt meer gezelligheid en warmte (niet té letterlijk nemen hé) uit dan in december.

Met alle respect voor de Goedheiligman die nog langs moet komen (ik heb hier nog 4 "gelovigen", oh jawel!) maar voor mij kan de eindejaarsperiode niet vlug genoeg ingezet worden (wat dan precies weer in strijd is met mijn perceptie van tijd).
Manlief weet nu al wanneer "den boom" terug naar beneden gehaald mag worden, die instructies heb ik hem gisteren al gegeven.

Dit jaar gaan we eens een deeltje van die kerstsfeer op een ander opsnuiven.
En als je kerstmis in het buitenland viert, dan moet je "gehuurde" interieur ook gezelligheid uitstralen.
Een boom in de kofferbak duwen, dat zie ik ons niet doen.
Theelichtjes en een lichtjesslinger, wat kerstballekes in een vaas, die kunnen uiteraard wel mee de grens over.
Maar ik zou ik niet zijn als ik het gevoel niet had dat kerst zonder boom geen kerst zal zijn dus...
ging ik surfen...

... en zo kwam ik ook op het idee om het gemis van een kerstboom "op verplaatsing" goed te maken door een kerstslinger te haken.



Op het www kwam ik een fijn patroontje van de Australische Jodie tegen.  Op haar blog legt ze duidelijk uit hoe deze mooie sterrekes gehaakt worden, met foto's.
 
 
 
In mijn voorraad Catania wollekes heb ik ook een aantal bolletjes Catania Cotton Time.
Deze wol is iets dikker dan de klassieke Catania en straalt daardoor "warmte" uit.
(je haakt het met een nummerke 3,5 tot 4,5).





De eerste keer is het vooral vertalen, de foto bekijken en nahaken (bestaat dat woord ?).
De tweede ster gaat al ietsjes vlugger en vanaf nummer drie rollen de Jelly Stars als vanzelf van de haakpen.
Eens je het patroon kent heb je er al vlug eentje gemaakt in een 20tal minuutjes, schat ik.
























 
Je bepaalt zelf hoe lang de slinger wordt, dus hoeveel Stars je nodig hebt.


De sterrekes worden aan elkaar gehaakt met een ketting van lossen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten